ריבת משמשים – ההתחלה

חשבתי על זה, והגעתי למסקנה שהדבר הראשון שאני צריכה בבלוג שלי הוא מתכון לריבת משמשים. הרי זה לא ייתכן שאנשים יגגלו "ריבת משמשים", יגיעו לכאן, יקראו על חיי, ואפילו לא יקבלו מתכון בתמורה. זה שערורייתי, ואני לא צריכה צרות כאלה על הראש עוד לפני הפוסט הראשון שלי.

שקלתי לשים את המתכון המשפחתי עתיק-היומין, זה שעובר מדור לדור וכולל את המרכיב הסודי. זה שרק מלקרוא את המתכון תוכלו להגיע לתובנות עליי, על חיי. על כל מה שעברתי כילדה בכפר, בת למשפחה של 15 נפשות. על הרגעים שעברתי עם מיצי החתולה האפורה שלנו ולאקי הכלב. איך שיחקתי שבץ-נא עם אחיי כאשר ריח הריבה שהכינה אימי מילא את הבית. אבל האמת היא שאמא שלי לעולם לא תטרח להכין ריבה, מתכון משפחתי בטח שאין. גדלנו בעיר ואנחנו בעצם רק 6, והכי קרוב לחיית מחמד שהייתה לי היה דג זהב בשם איציק שאפילו לא זכרתי שהוא קיים כשנסענו לשבוע באילת. אז המתכון הזה כנראה לא יעבוד.

אז חיפשתי בעצמי מתכון לריבת משמשים. גם לי יש גוגל, גם אני יודעת להשתמש בו. וחשבתי לעצמי שאולי אבחר מתכון, ואז אכתוב פוסט על איך הכנתי את הריבה! זה היה רעיון נהדר! אבל תוך כדי קריאה גיליתי שעונת המשמשים קצרה מאוד, והיא בערך בסוף מאי – תחילת יוני, בעוד אנחנו עכשיו בדיוק פותחים את 2015. אז זה גם לא יעבוד. אז מה שחשבתי לעשות, זה לבחור את המתכון שאני מתכננת להשתמש בו (ספוילר: זה כנראה יהיה המתכון הפשוט ביותר), ולשים אותו פה במעין קטע כזה א-לה או ג'יי סימפסון של "לא עשיתי את זה אבל אם הייתי עושה את זה אז ככה הייתי עושה את זה". אבל עם יד על הלב, לא נראה לי הוגן לשלוח אתכם לדרככם עם מתכון שלא ניסיתי בעצמי.

אם כך אז בינתיים, עד שאוכל לחלוק איתכם את חוויותי האישיות מהכנת ריבת משמשים, אספר רק שעבורי באופן אישי, המישמישים הפרטיים שלי הם ג'ינג'ים קטנים, שהופכים כל יום לריבה; מלא במתיקות, אבל וואי איזה בלאגן…

למי שבכל זאת רוצה לנסות בעצמו, הנה מתכון ממש פשוט של איש יקר, שמבין בדברים האלה הרבה יותר ממני, עמרי אמבר חלפין:

מה צריך:

קילו סוכר

קילו פרי

חותכים קילו משמש לשמיניות. מכניסים לסיר, שופכים על המשמשים קילו סוכר ומערבבים היטב. נותנים לזה לעמוד במשך 20 דקות. חוזרים ומתלהבים מכך שהסוכר גרם למשמשים להגיר את כל המיץ שלהם החוצה. מעמידים על אש בינונית עד לרתיחה. מורידים לאש קטנה לבישול איטי. מבשלים עד לקבלת המרקם הרצוי.

אזהרה – סוכר רותח הוא חומר שלא רק גורם לכוויה קשה אלא גם נדבק ולא יורד. חכו שיתקרר.

להשאיר תגובה

